Podem definir, faula, com un conte breu, on els protagonistes són animals personificats, i amb una clara finalitat didàctica.
Estructura de la faula:
1. Presentació: en un primer moment se'ns presenten els personatges, l'espai, el temps... i se'ns presenta el problema que s'haurà de resoldre.
2. Conflicte: que han de superar.
3. Desenvolupament de les accions:
per resoldre o superar el conflicte o
problema plantejat.
4. Moralitat: aprenentatge o reflexió que es desprèn de les actuacions dels
personatges.
En aquest cas hem d'aprendre:
-Que no cal burlar-se mai dels altres. Cadascú som com som i ens hem de respectar. Tots tenim virtuts i defectes.
-Que la peresa i l'excés de confiança poden fer-nos no aconseguir els nostres objectius.
- I que de vegades és millor anar a poc a poc i fer les coses bé per a aconseguir els objectius, que fer-ho a pressa i mal fet.
En aquest cas hem d'aprendre:
-Que no cal burlar-se mai dels altres. Cadascú som com som i ens hem de respectar. Tots tenim virtuts i defectes.
-Que la peresa i l'excés de confiança poden fer-nos no aconseguir els nostres objectius.
- I que de vegades és millor anar a poc a poc i fer les coses bé per a aconseguir els objectius, que fer-ho a pressa i mal fet.
Hem contat i dramatitzat la faula i hem utlitzat els següents recursos:
-Disfresses per als personatges.
-Disfresses per als personatges.
-Dibuixos a la pissarra.
-La classe i el seu mobiliari, per fer el circuit de la cursa.
I ara a gaudir del clàssic de Disney. "La liebre y la tortuga" (1934)
No hay comentarios:
Publicar un comentario