Ahir vam cel·lebrar la ja tradicional festa amb els nostres amics i amigues del Rodat. Aquest any nosaltres hem sigut els anfitrions i hem cel·lebrat el "Cervantes Poètic". Ha sigut un matí molt agradable i entretingut! I hem treballat la relació social i l'acció de compartir. Ací teniu un recull d'alguns dels moments...
miércoles, 22 de mayo de 2013
lunes, 20 de mayo de 2013
EL NOSTRE SISTEMA SOLAR
viernes, 10 de mayo de 2013
XXIV MOSTRA DE TEATRE ESCOLAR
lunes, 6 de mayo de 2013
Dilluns Poètic: Maig 2013
Per fi ha arribat el dia d'eixir nosaltres a repartir poesia!!!!!!!!!!
Estàvem tot l'any esperant ansiosos i ansioses!!!
I al Mercat Municipal de Dénia hem anat,
i bona poesia hem regalat...
"Pra, pre, pri.
La Primavera, la Primavera.
Pra, pre, pri.
La Primavera ja està ací.
Pra, pre, pri.
Naixen les flors, canten les aus.
Pra, pre, pri.
Hi ha papallones al
meu jardí."
Estàvem tot l'any esperant ansiosos i ansioses!!!
I al Mercat Municipal de Dénia hem anat,
i bona poesia hem regalat...
"Pra, pre, pri.
La Primavera, la Primavera.
Pra, pre, pri.
La Primavera ja està ací.
Pra, pre, pri.
Naixen les flors, canten les aus.
Pra, pre, pri.
Hi ha papallones al
meu jardí."
El sistema solar amb fruïtes
Vos imagineu... com seria el sistema solar amb fruïtes?
Doncs... nosaltres ens l'hem imaginat, i per a comprovar-ho ho hem fet i ens l'hem menjat!
Mmmmmmm... Som-hi!!!
Amb una base de bescuit hem representat l'espai. Hem posat el Sol al mig, amb una taronja. A continuació, hem dibuixat les òrbites amb xarop de xocolata. Qué bo, per a llepar-se els dits!!!
Després hem posat els planetes:
-Mercuri: raïm.
-Venus: nispro.
-La Terra: kiwi.
-Mart: maduixa.
-Júpiter: mango.
-Saturn: poma.
-Urà: avocat.
-Neptú: mandarina.
Adornat tot amb una pluja de meteòrits (caramels) i amb una nau espacial feta amb plàtans, que també ens hem menjat, per supost!!
Amb les millors fruïtes del mercat!!
Dibuixem les òrbites amb xarop de xocolata
Amb la nau espacial i els meteòrits
Doncs... nosaltres ens l'hem imaginat, i per a comprovar-ho ho hem fet i ens l'hem menjat!
Mmmmmmm... Som-hi!!!
Amb una base de bescuit hem representat l'espai. Hem posat el Sol al mig, amb una taronja. A continuació, hem dibuixat les òrbites amb xarop de xocolata. Qué bo, per a llepar-se els dits!!!

-Mercuri: raïm.
-Venus: nispro.
-La Terra: kiwi.
-Mart: maduixa.
-Júpiter: mango.
-Saturn: poma.
-Urà: avocat.
-Neptú: mandarina.
Adornat tot amb una pluja de meteòrits (caramels) i amb una nau espacial feta amb plàtans, que també ens hem menjat, per supost!!
Amb les millors fruïtes del mercat!!
Dibuixem les òrbites amb xarop de xocolata
El Sol al centre del Sistema Solar
Per a llepar-se els dits! Mmmmmmmmmmm...
Amb la nau espacial i els meteòrits
Què bons estàn els planetes!!! I tot el sistema solar!!!! Si voleu en podem fer un a casa per a tota la família, ja veureu com vos agrada!!!
sábado, 4 de mayo de 2013
Faula: "La llebre i la tortuga"
Aquest divendres hem treballat la faula: "La llebre i la tortuga".
Podem definir, faula, com un conte breu, on els protagonistes són animals personificats, i amb una clara finalitat didàctica.
Estructura de la faula:
1. Presentació: en un primer moment se'ns presenten els personatges, l'espai, el temps... i se'ns presenta el problema que s'haurà de resoldre.
2. Conflicte: que han de superar.
Podem definir, faula, com un conte breu, on els protagonistes són animals personificats, i amb una clara finalitat didàctica.
Estructura de la faula:
1. Presentació: en un primer moment se'ns presenten els personatges, l'espai, el temps... i se'ns presenta el problema que s'haurà de resoldre.
2. Conflicte: que han de superar.
3. Desenvolupament de les accions:
per resoldre o superar el conflicte o
problema plantejat.
4. Moralitat: aprenentatge o reflexió que es desprèn de les actuacions dels
personatges.
En aquest cas hem d'aprendre:
-Que no cal burlar-se mai dels altres. Cadascú som com som i ens hem de respectar. Tots tenim virtuts i defectes.
-Que la peresa i l'excés de confiança poden fer-nos no aconseguir els nostres objectius.
- I que de vegades és millor anar a poc a poc i fer les coses bé per a aconseguir els objectius, que fer-ho a pressa i mal fet.
En aquest cas hem d'aprendre:
-Que no cal burlar-se mai dels altres. Cadascú som com som i ens hem de respectar. Tots tenim virtuts i defectes.
-Que la peresa i l'excés de confiança poden fer-nos no aconseguir els nostres objectius.
- I que de vegades és millor anar a poc a poc i fer les coses bé per a aconseguir els objectius, que fer-ho a pressa i mal fet.
Hem contat i dramatitzat la faula i hem utlitzat els següents recursos:
-Disfresses per als personatges.
-Disfresses per als personatges.
-Dibuixos a la pissarra.
-La classe i el seu mobiliari, per fer el circuit de la cursa.
I ara a gaudir del clàssic de Disney. "La liebre y la tortuga" (1934)
miércoles, 1 de mayo de 2013
Joc on line: Teastronomía
Interessant pàgina en la qual els prínceps i les princeses poden conèixer
els planetes, els seus noms i algunes de les seves característiques. Tot explicat de
forma molt senzilla i amb un llenguatge adaptat a la seua edat mitjançant "El
teatre dels planetes"; però, també té altres apartats en els quals es poden fer
"activitats on line
" i "activitats d'aula" molt divertides i motivadores, com acolorir, mòbils de
planetes, trenca-closques, col·locar els planetes en les seues òrbites,...
Piqueu l'enllaç i comenceu a jugar, veureu que divertit!!!
I recordeu, si vosaltres esteu interessats en el seu aprenentatge i passeu un ratet amb els xiquets/etes fent aquestes activitats, ells tindran molt més interès per aprendre-ho...
http://www.educa.jcyl.es/educacyl/cm/gallery/Recursos20Infinity/aplicaciones/astronomia/infantil/index.html
Suscribirse a:
Entradas (Atom)