jueves, 20 de febrero de 2014

Taller de Poesia: "Pez Perro" i "Peix Parxís"


N'estem creant poesies d'allò més divertides.

Avui afegim a la peixera màgica el "Pez Perro" i el "Peix Parxís"


R.I.P Educació Infantil de qualitat al CEIP Cervantes

Benvolgudes families,
      
       Com ja sabreu la Conselleria d’Educació ha confirmat la supressió d’una unitat d'Educació Infantil a la nostra escola. De forma breu, expondrem les conseqüències d'aquest fet:

  - La supressió d’una unitat implica la pèrdua de dos mestres d’infantil pel curs vinent, és a dir, tan sols dispondrem d’una persona de recolzament, amb tot el que això implica, com per exemple deixar d’atendre a molts xiquets i xiquetes amb dificultats d’aprenentatge. A més, en els dos próxims anys se suprimirà tota una línea d'Educació Infantil, i se n'aniran dos mestres més d'infantil.

  - La concentració d’alumnat, és a dir, al contar tan sols amb una unitat per a cada nivell, la ràtio d’aquestes augmentarà i el tutor/a haurà d'atendre a una classe massificada sense cap suport.

  - Iniciatives que ara es duen a terme com són els desdobles, blogs d’infantil, tallers, activitats complemèntaries, activitats extraescolars, activitats que necessiten dos mestres per a la seua realizatció... seran molt difícil de mantindre.

Des d’aquest blog, volem fer una crida a tota la comunitat educativa per alçar la veu contra aquesta acció de Conselleria, pensem sincerament que al CEIP Cervantes s'està fent una bona feina i és molt trist que acabe així, per una decisió política sense cap fonament.

Els germans/es, cosins/es, amics/gues dels vostres fills i filles que començaràn l'any que ve, no tindràn l'oportunitat de gaudir de les mateixes condicions per créixer i desenvolupar-se escolarment com fins avui.

CRIDEM NO a la supressió!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

http://stepv.intersindical.org/noticies/article/larranjament_escolar_definitiu_per_al_curs_2014_15_destruira_136_llocs_de_t

miércoles, 19 de febrero de 2014

Projecte "Els peixos": Polsera



Autentica polsera marina de la sort 

         Materials:
    - cordell de colors
     - goma eva
     - macarrons.

         Elaboració:
Tallar la goma eva amb formes de peix i seguir la sèrie: "dos macarrons, un peix..."

 


Taller de Poesia: "Peix Mòbil"

Avui hem començat el taller de poesia creativa dins del projecte "Els peixos", busquem iniciar als xiquets i les xiquetes en la creació de poesies curtes i divertides, a modo d'acudits amb rima. 
Partim de la idea que podem transformar qualsevol cosa, objecte o animal amb un peix i busquem paraules paregudes (amb rima) aleshores intentem fer una poesia, després ho escrivim en una fitxa i finalment posem el nostre peix a la peixera màgica. 

El peix escollit d'avui ha estat el peix mòbil, mireu el resultat.  Per demà tenim moltes idees...



   






"Lo más importante para cualquier artista es aprender a mirar. La poesía nace de una mirada porque los versos, las metáforas, los adjetivos precisos, las palabras mágicas, los juegos y los cambios de sentido son una forma especial de ver el mundo."

              (Luis García Montero, de su libro: "Lecciones de poesía para niños inquietos".)



viernes, 7 de febrero de 2014

El peix irisat

La nostra particular versió del peix irisat, seguint una idea de la nostra companya Paula.
Idea Paula (Peix) = Plat pintat + Retallar aletes
Idea mestres (Peix Irisat) = Idea Paula + Afegir escates (paper d'alumini)
















Nosaltres ja sabem el conte molt bé, perquè l'hem llegit, l'hem dramatitzat i hem gaudit del conte al projector, però si no coneixeu la història...

                                               

jueves, 6 de febrero de 2014

Társila do Amaral: "O Lago"

"O lago" és un dels quadre més coneguts de la pintora brasilenya Társila do Amaral, pintora modernista, creadora del moviment antropofàgic, basat principalment en el primitivisme i de l'exaltació de la natura.

Amb les formes arredonides i el joc que fa dels colors, en aquest quadre en concret, blaus i verds, que fan contrast amb el rosa situat en dos dels extrems, aconsegueix que experimentem amb els nostres sentits i tingam una sensació de calma i tranquilitat.










A través de la pintura els xiquets/es descobreixen un món ple de colors, formes, traços i imaginació, simbolitzen sentiments i experiències. La pintura estimula la comunicació, la creativitat, la sensibilitat i augmenta la capacitat de concentració y expressió dels xiquets/es.